I torsdags släpptes biljetterna till Women in Tech 2019, årets största event för kvinnor inom teknikbranschen. Efter 45 sekunder var samtliga biljetter slutsålda. Det är 50% snabbare än förra året, då biljetterna tog slut på en och en hal minut.
– Det är roligt att biljetterna går åt så extremt snabbt, det visar vilket oerhört stort intresse det finns för konferensen. Den bara fortsätter att växa för varje år, säger Elin Eriksson, Brand Manager och projektledare för Women in Tech.
Women in Tech äger rum den 8 mars på Internationella kvinnodagen i Folkets hus, Norra Bantorget i centrala Stockholm. Några av talarna som intar Women in Techs stora scen är Sandra Cauffman, Deputy Director på The Earth Science Division inom The Science Mission Directorate på NASA, Sarah Cooper, komiker, talare och författare till de bästsäljande böckerna “100 Tricks to Appear Smart in Meetings” och “How to Be Successful Without Hurting Men’s Feelings” samt årets moderator Unn Swanström, Product Designer på Spotify.
Liksom tidigare år är WITsthlm gratis för deltagarna, tack vare stöd från sponsorer och partners. Deltagare av alla kön är välkomna. Konferensen kommer att livesändas via streamingtjänsten Viafree och på womenintech.se.
Contact:
Elin Eriksson
Brand Manager, Bonnier
elin.eriksson@bonnier.se, +46706388016
Rikard Steiber
President Viveport and SVP Virtual Reality, HTC and Founder of Women in Tech
rikard.steiber@gmail.com
Women In Tech’s mission is to inspire talented women to consider a future, or stay within the wonderful world of technology.
Women in Tech started as an event on International Women’s Day in 2014. Since then, it has grown into a community, a platform and a movement. The mission for WIT is to inspire women to choose careers within technology and media – as well as support and enlighten women already in the industry to stay in the field – through providing the network and experience from successful women and men from the wonderful world of technology. WITsthlm is open to both women and men, we need to be allies in order to push for a more inclusive future.
The upcoming #WITsthlm2019 event on March 8, 2019 is hosted by Founding Partners Accenture, Bonnier, Cybercom Group, EY, HTC Vive, Kindred Group, Nordic Entertainment Group, Scania and Tieto, together with Supporting Sponsors Betsson Group, Catena Media, Electrolux, Hemnet, Microsoft, Nasdaq, Play n Go, Salesforce, Schibsted, SEB, Swedbank, Telenor Sverige, Tobii, Veoneer, Visma, Volvo Cars och M, the mobility service.